/PSA Peugeot Citroën | Speciál Autosalon – 3. část

PSA Peugeot Citroën | Speciál Autosalon – 3. část

V Palexpu měli samozřejmě také stánek automobilky PSA, tedy Peugeot a Citroën. Stánek Citroënu nepatřil mezi největší, což je vzhledem k tomu, že se veletrh pořádá u francoizských hranic přinejmenším poněkud zvláštní. Automobilka zde jako vždy představila nové verze svých stálých modelů a bohužel nic zvláštního to nebylo. Citroën se již před více jak 60 lety zviditelnil svým modelem DS. Bylo to velmi bezpečné, prostorné a pohodlné auto, které poprve využívalo v praxi hydraulické odpružení. Díky skvělé konstrukci a vyvážení, bylo auto schopno jet jen na třech kolech, takže se místo rezervy dodávala jen dřevěná obruč, a cestující nic necítil, ani když jely po lesní cestě. Auto se samozřejmě proslavilo i díky velmi známé filmové sérii Fantomas. Bohužel Citroën se nedávno rozhodl, že se tohoto systému zbaví, protože údajně je již klasické odpružení schopno vytvořit stejné pohodlí, čimž jsem ztratil i poslední důvod si koupit zrovna Citroën.

IMG_4940 IMG_4936

Nové verze, údajně cestovního auta C5 Tourer, jsou čim dál tim menší a to až tak, že jsem se na sedadlo řidiče sotva nasoukal, a když jsem si chtěl zklopit štít proti slunci, nemohl jsem, protože mu v cestě zavazela moje hlava. Auto má malý kufr a je nízké. Starý model C5 Combi z roku 2007 mám až ke krku, tento model mi nesahá ani po prsa. Ze značky DS se pokusili vymáčknout co nejvíc peněz a tak udělali celou novou řadu DS, která ovšem nemá s tím původním co dočinění. Jsou to malá tvrdá auta prodávána ovšem za dvojnásobnou cenu oproti řadě C. Co se týčre výbavy, samozřejmostí je počítač s podporou smartphonů s dvěma hlavními systémy, USB port, LCD monitor místo ručičkového tachometru, auto-brake a u rodiných vozů také běžný elektricky otvíratelný i zavíratelný kufr.

IMG_4911 IMG_4931

Stánek Peugeotu byl však o něčem úplně jiném. Jejich modely působily velmi prostorně a byly také pohodlné a to vše za stejnou cenu jako výše zmíněná automobilka. Model 5008, což má být cestovní auto, má narozdíl od C5 Tourer velký kufr, štít proti slunci, který jde sklopit i třeba sklopitelnou područku. Funkcemi je na tom podobně jako Citroën. Doufám, že z toho časem také nevyrobí totální paskvil. Nashledanou u dalších článků

Jsem spoluautor webu. Zajíímá mě elektronika, počítače a doprava. Rád si věci vyrábím a experimentuji s nimi. Nesnáším Microsoft, Apple a USA