/Monster Energy Supercross 2018 | Recenze

Monster Energy Supercross 2018 | Recenze

Jelikož jsem obrovský fanda motorek, sám jezdím enduro a motocross, tak jsem moc rád, že jsem si mohl vyzkoušet novou hru Monster Energy Supercross 2018. Už z názvu lze pochopit, že se jedná o hru, která má simulovat nejslavnější supercross sérii závodů Monster Energy Cup. Jezdí se v USA a setkáte se tam s nejznámějšími jezdci na světě jakými jsou například Ryan Dunge, Ken Roczen a Adam Cianciarulo, a také s nejlepšími motocykly, skoky, pády a spousty dalšího.

Hned v prvním závodě jsem si musel změnit ovládání pohybu těla a motorky, jelikož jsem zvyklý na jiné rozložení kláves ze hry  MX vs. ATV Reflex. Tam mi rozložení přijde mnohem lepší a nepůsobí tak zmateně. Hře to ale nelze vyčítat, je maličkost na kterou si lze zvyknou. Jinak samotné ovládání je pak bez problémů a není si na co stěžova. Moc se mi líbí i to, že lze udělat scrub nebo-li škrtnutí stupačkou o hranu skoku, což se jen tak nevidí. Dále jde udělat i whip, ale to už je teď celkem normální u her s takovouto tématikou. S čím jsem se ale doposud nikdy nesetkal, je možnost dívat se na celý závod přes brýle, přímo z pohledu závodníka. Osobně mi to přišlo jako velmi příjemná a zajímavá novinka.

Graficky hra vypadá opravdu dobře

Grafika hry je skvělá. Osobně si myslím, že se řadí mezi to nejlepší, co jsem kdy, ve všech možných moto hrách, viděl. Například, když to přirovnám ke hře MXGP3 na kterou zde již recenze vyšla, tak zde působí mnohem lépe. Vše se správně i se všemi detaily vykresluje a za celou dobu jsem si nevšiml nějakého donačítávání či doskakování textur a objektů. Navíc jsou jak motorky, tak i závodníci velmi pěkně vymodelováni. Asi největší předností hry je ale její zvuková stránka. Ta je velice propracovaná. Nejenže jsou omezovače kubatur 250 a 450 lehce sami od sebe rozeznatelné, ale rozdíl je i u jednotlivých výrobců motocyklů. Moc se mi také líbí rozličnost, ale hlavně reálnost ozvučení motocyklů. Na zvuky typu vysavač tak zde určitě nenarazíte.

Fyzika je na tom už o dost hůře. Úplně nejhorší a velmi frustrujicí je, když nevyhrajete holeshot a pak hned na prvním skoku doletíte na skupinu jezdců a můžete po nich doslova jezdit. Navíc se pak jízda po hlavách svých protivníků nechová tak, jak by měla a jak byste očekávali. Občas se dokonce stane, že když najedete do molitanových zábran, tak odlétnou úplně na druhou stranu arény. Také se mi už párkrát podařilo zaseknout se v posledním kole v cílové bráně, bez možnosti se odtamtud jakkoliv dostat.

Mezi další věci, které mě zklamaly, patří nastavení motorky před závodem. Při změně vlastností tlumičů a převodovky mi přijde, že se nic nezmění. Jak tlumení, tak ani rychlosti v převodovce není nikterak zásahem do nastavení ovlivněna. U samotného startu si dokonce nemůžete zvolit ani pozici ze které chcete startovat, takže vždy máte tu nejhorší možnou, a to i přesto, že vyhrajete šampionát. Nicméně velmi chválím přesnost tratí, které jsou takřka k nerozeznání od svých reálných protějšků. Nesmím samozřejmě zapomenout vypíchnout, že hra je plně licencovaná pod oficiální licenci od Monster Energy Cup, takže tratě, jezdci i motocykly naleznete pod reálnými jmény a názvy.

Editor tratí je obrovské plus

Další příjemnou věcí je Track Editor. Nyní si totiž můžete vytvořit vlastní supercrossovou trať, na které se dá opravdu dobře vyřádit. Na začátek si zvolíte kde chcete jezdit, jestli venku nebo vevnitř, a pak už jen tvoříte od startovního roštu přes skoky, rovinky, zatáčky, mosty až do cílové brány. Nasledovně lze trať vyzkoušet na KTM SX-F 450, kterou osedlává Ryan Dunge. Bohužel si jinou vzít nemůžete.

Moc se mi líbí velice dobře rozpoznatelný rozdíl mezi kubaturami 250 a 450. Sice jsou jejich maximální rychlosti podobné, ale rozdíl obsahu motoru i tak bez potíží rozeznáte. Třída MX2, ve které jezdí kubatury 250, je celkem klidná, není tolik náročná a motorka není tolik agresivní. Zase naopak třída MX1, ve které jezdí kubatury 450, je už o něco náročnější, motorka má sílu a má tendenci vás vyhodit ze sedla. Tak to má správně být, protože ve třídě MX1 jezdí už profesionální závodníci na nejvýkonnějších motocyklech. Tím nechci říct, že ve třídě MX2 nejsou profesionálové, ale není tolik náročná, protože samotné motorky nemají takový výkon.

Ve hře nalezneme i multiplayer. Ten je už pro ostřílené hráče a hráčky, kteří se nebojí vysoké rychlosti a mají již nějaké ty zkušenosti a nahrané hodiny. Hru si tak samozřejmě můžete užít i s přáteli. Vadí mi ale asi jen časté vznešení molitanových zábran, aniž by dopadly zpět na zem. Na toto by se mohli vývojáři ještě zaměřit a pokusit se to vychytat.

Se samotnou hrou jsem spokojen. Jestli váháte mezi Monster Energy Supercross, MXGP3 nebo MX vs. ATV Reflex, tak vřele doporučuji Monster Energy Supercross a to zejména pro ty, kteří vyhledávají jízdu po dokonale zpracovaných tratích věrně napodobující své skutečné protějšky. Jestli ale od tohoto titulu čekáte, že by to byla jen klasická večerní oddychovka, tak to si raději zvolte něco jiného. Občas jsem některé, pro mě nervové situace, v zápalu soupeření s ostatními závodníky příliš nezvládal.

Na závěr takový malý tip: Když skočíte a uděláte whip nebo vám jde motorka více na předek, tak doskočíte dál.

Hru k zrecenzování poskytl český distributor Comgad na platformu PC Windows.
Děkujeme

  • Grafika
  • Zvuk
  • Optimalizace
  • Technické zpracování
3.9

Verdikt

S Monster Energy Supercross 2018 jsem spokojen. Pokud tak váháte mezi Monster Energy Supercross, MXGP3 nebo MX vs. ATV Reflex, tak vřele doporučuji právě Monster Energy Supercross 2018 pro všechny ty, kteří vyhledávají jízdu po dokonale zpracovaných tratích věrně napodobující své skutečné protějšky.

Sending
User Review
4 (1 vote)

Studuji střední školu a zajímám se hlavně o motocykly ale celkově o stroje a techniku.