/Ancestors Legacy | Recenze

Ancestors Legacy | Recenze

Už nějakou tu dobu jsem si chtěl zahrát pořádnou strategii bez všelijakých těch fantasy serepatiček, které jsou v poslední době dost v módě, a také zavítat trochu více do historie. Polské studio Destructive Creations mě vyslyšelo a přišlo na trh se svojí novou hrou Ancestors Legacy, která je založena na pravdivé středověké historii. Bez váhání jsem tedy po hře skočil a šel se odhodlaně bít hlava nehlava do dávných krví přetékajících dob.

Ancestors Legacy je real-time strategie zaměřená na určité časové úseky skutečných dějin, ve kterých budeme mít možnost nahlédnout do života hrstce vybraných panovníku. Setkáme se tak například s polským knížetem Měškem I, vikingským nájezdníkem Rurikem či dokonce s Rudolfem Habsburským, kterého jisto jistě znáte z hodin dějepisu ve škole.

Kampaň

Každá s těchto herních frakcí poskytuje jednak vlastní herní kampaň, tak i svůj vlastní universální playstyle. V kampani si zahrajete za vámi zvolenou frakci a projdete pár příběhově navazujících levelů. Přesněji řečeno 6 kampaní vždy po pěti misích, což se může na první pohled zdát málo, nicméně jednotlivé mise se dle obtížnosti častokrát protáhnou i na několik desítek minut. Takže nějaké ty večery u hry prosedíte. Trošku zklamaný jsem byl ale z typů misí. Ačkoliv je příběh pěkně a docela i poutavě vyprávěn, vždy se v základu jedná o jedno a to samé. Buď jde o shromáždění co největšího počtu jednotek a zmasakrování nepřítele hrubou silou, nebo se ocitáte bez základny a je zapotřebí využívat stealth prvky k zníčení nepřítele. Tak či onak je gameplay pěkně svižný a nezatěžuje vás množstvím zbytečných možností a pokročilou logistikou. O tom ale trošku později.

Přesto že se jedná o rizí RTS (real-time strategy) u které byste očekávali kupu postav ke hraní, zde můžete ovládat pouze deset oddílů. To vyžaduje velké množství taktiky a pevné nervy, jelikož většinu hry budete ve velké početní nevýhodě. Jednotky jsou zde dělené na pěšáky, střelce, jízdu a speciální (např. generálové). Všechny tyto typy disponují vlastními dovednostmi vzhledem k frakci, pod kterou spadají. Vikingové jsou násilní barbarové a na nějaký ten stealth si přiliš nepotrpí a mnoheme lépe jim jdou náhlé přepady. Každý typ jednotek má také vlastní výběr formací, které ji dodávají lepší atributy při určitých situacích. Nicméně nejčastěji budete určitě přepínat mezi obranným a útočným postojem.

Souboje zde probíhají jako u každé jiné strategie. Každý člen jednotky má své zdraví a to společně s ostatními členy tvoří zdraví celé jednotky. Co naopak je jiné oproti podobným strategiím je rychlost s jakou hra tyto skupiny posílá do střetu. Vojáci se různě chaoticky míchají a jejich počet obvykle kolem 8 je rychle snížen na nulu. Takže pro ty z vás, co od hry čekají pečlivou strategii, tohle není hra pro vás.

Místo pro budovy je pevně dané

Důležitým herním faktorem je bezesporu ekonomika. Každý národ totiž potřebuje dostatek surovin, aby mohl pokračovat v tažení či obraně. Budete tak moci farmařit, kácet dříví v lesích nebo dokonce těžit rudu v dolech. Jak jsem již ale zmiňoval, hra vás v tomto ohledu příliš nezatěžuje a vše za vás ochotně udělají obyvatelé. Vaší starostí je vlastně jen postavit potřebné budovy pro ubytování a verbování vojsk a dále už jen čekat.  Když jsme u toho stavění, nečekejte zde žádnou velkou volnost. Každá budova má pevně předefinované, kam ji můžete umístit. V základu to však vůbec nevadí, protože budovy nakonec skončí na celkem rozumných místech. Dalším faktorem, který nesmí u žádné RTS chybět, je vylepšování budov a jednotek. Zde asi nemám co vytknout, vše je přehledné a rychlé. Jednoduše si zvolíte, zda bude pluk víc defenzivní či rychlejší, vylepšíte mu brnění, sílu a hravě můžete pokračovat v boji.

Co musím u hry velice pochválit je bravurná práce s kamerou. Kolečkem myši můžete plynule přibližovat a oddalovat zobrazení, a díky tomu se lépe orientovat po bitevním poli. Pokud přiblížíte opravdu hodně, kamera se přepne do cinematického 3D pohledu a vy si tak můžete prohlédnout bitvu pěkně z blízka se vším všudy. Graficky na tom taky hra není vůbec špatně a rozhodně se nemusí za nic stydět. To vše ještě potrhuje perfektní hrdelní zpěv, který zde dodává tu správnou atmosféru. Nicméně technická stránka je na tom už trochu hůř. Například občasné problémy s ukládáním pozic dokáži napáchat pěknou paseku. Na druhou stranu jsem se ale nesetkal se žádnými výraznými propady FPS. V tomhle ohledu jede Ancestors Legacy opravdu dobře.

Celkově se tak jedná o dobrou hru. Jen by to chtělo trochu pestřejší a zábavnější mise. Na druhou stranu vývojáři slibují přidání dalšího obsahu zcela zdarma a hře nechybí ani česká lokalizace v podobně titulků.

Za poskytnutí titulu děkujeme společnosti Cenega. Hra byla zrecenzována na platformě PC Windows

• Grafika
  • Technické zpracování