/Mushroom Wars 2 | Recenze

Mushroom Wars 2 | Recenze

Zarytí pc hráči, můžete začít slavit, protože tato šílená houbová strategie od vývojáře Zillion Whales se po roce na telefonech a konzolích nové generace objevuje i na naše počítače. Tahových strategii je ale na trhu opravdu hodně, tak čím je tato hra tak odlišná ostatních?

Kampaň

Bitevní pole je zasazené, jak už název hry napovídá, do krásné krajiny lesa kde se postupem v kampani mění roční období. Příběh je tady rozdělen do 2 kapitol, z toho první kapitola slouží jako jeden velký tutoriál. Na začátku hrajete za velitele své houbové armády “Rudu”, kterému zabil velitel “Ayner” v mládí jeho dědu. Cestou potkáte různé přátelé, ale i nepřátelé kteří vám znepříjemní postup příběhem. Na výběr dostanete ze 4 obtížností: easy, medium, hard, expert. Úroveň easy je opravdu hodně lehká, proto doporučuji pro hráče, kteří se už někdy setkali s tímto stylem hry, hrát minimálně na úroveň medium nebo hard. V samotných 2 kapitolách nalezneme přes 100 úrovní ve kterých nechybí ani bossi a speciální úrovně po kterých většinou následuje nějaký ten posun v příběhu.

Strategie a ovládání hry

Samotné ovládání hry je velice jednoduché, protože k hraní potřebujete pouze myš a pár kláves na klávesnici a to je taky důvod k tomu, že se často překliknete a pošlete své vojáky jinam, než vlastně chcete, pak už vám nezbývá nic jiného než vzdát zápas popřípadě, pokud hrajete kampaň, restart. Vaše vojáky ovládáte jen jedním jednoduchým rozkazem poslat z jednoho domu do druhého. To kam a kolik jich pošlete už je jen na vás, což vyžaduje jistou taktiku. Abyste mohli zvyšovat počet svých vojáků, budete potřebovat nějaká kasárna, která tady zastoupí obyčejné domy z hub. Jejich vylepšováním potom získáváte rychlejší produkci armády. Vylepšování ovšem není zadarmo, zaplatíte za něj tou nejcennější měnou, kterou jsou vaše jednotky. Podle toho na jaké úrovni máte budovu se cena zvyšuje. Místo vylepšování můžete také budovu přeměnit na továrnu, ve které se sice neprodukují jednotky, ale zato zvyšuje obranu a útok jednotek. Jako poslední možnost vylepšení je tu věž, která střílí na nepřátelské jednotky a pomáhá tak v obraně.

Vašim cílem bude zabrat určitý bod, nebo zničit všechny jednotky soupeře. Opět útočení je velice jednoduché, když se střetnou útočící jednotky a jednotky uvnitř budovy na kterou se útočí, ten co má na jedné či druhé straně víc jednotek, tomu budova připadne.

Hra více hráčů nesmí chybět

V multiplayeru máte oproti kampani na výběr ze všech nabízených hrdinů, hra jich obsahuje celkem 12. Každý hrdina má své unikátní schopnosti a tím také zcela odlišný styl hraní. Hrát můžete jak s náhodnými hráči po celém světě, tak i proti svým kamarádům. Hru proti kamarádům mohu velice doporučit, není přece lepší pocit než někoho parazit na plné čáře. Hra taky obsahuje klasický ranked systém, který všichni moc dobře známe. Sbíráte body a podle nich vám to hledá protihráče. Vývojáři hry se snaží dostat také na e-sport scénu, na kterou má velice dobře nakročeno.

Mushroom Wars 2 vypadá primitivně a dětinsky, přesto je ale velice zábavný a těžký na naučení. Mimo jiné krásný soundtrack a grafiku, podtrhuje jednoduché, ale nádherné bitevní prostředí plné roztomilých houbiček a ve spojení s multiplayerem dokáže zabavit na dlouhé podzimní večery. Pro ty, co hráli první díl nebude dvojka obsahovat příliš mnoho změn, ale rozhodně se jedná o povedený kousek s mechanikami, které se jen tak nevidí.

Hru k zrecenzování poskytl Terminals.io. Hra byla zrecenzována na platformě Windows

Mushrooms Wars 2

14,99€